Bilde av mor og sønn i snøen

Den kalde og mørke vinteren kan merkes godt på energinivået. Dagene blir kortere og man føler seg konstant trøtt og tappet for energi. Heldigvis finnes det råd for de som synes mørketida er ekstra tung.

Omega-3 og D-vitamin er gull verdt

I mørketida får mange nordmenn mangel på D-vitamin. Dette kan ha mye å si for hvordan du føler deg på vinterhalvåret. Helsedirektoratet anbefaler også at alle får i seg tilstrekkelig med omega-3-fettsyrer gjennom hele året. Denne kombinasjonen er viktig for at kroppen skal kunne fungere optimalt. Vitamin D styrker immunforsvaret og er viktig for muskelstyrke, mens omega-3-fettsyrene bidrar til å opprettholde god hjernefunksjon og hjertehelse.

Les mer om Calanus® Oil – Norges reneste og mest potente omega-3.

Spis mat som gir kroppen stabil energi

En god sammensetning av proteiner, langsomme karbohydrater og sunt fett gir et stabilt energinivå over lengre tid. Unngå raske karbohydrater som gir bratte svingninger i blodsukkeret. Sukkerholdige drikker og godteri gir raskt energi, men til gjengjeld stuper energinivået nærmest like fort. Husk også at mange typer halvfabrikata og ferdigretter inneholder store mengder sukker og salt. Det beste er derfor å lage maten fra bunnen av slik at du unngår unødvendige overraskelser.

Trenger du en kjapp oppkvikker er kaffe bestandig en innertier. Et enda bedre alternativ er grønn te som inneholder både koffein og viktige antioksidanter.

PRØV CALANUS® OIL I DAG OG FÅ 56% RABATT

  • Norges mest potente omega-3
  • Bidrar til normal hjertefunksjon*
  • Bidrar til normal hjernefunksjon*
  • Omega-3 reduserer betennelse

Drikk nok vann

Selv om mange tyr til koffeinholdige drikker som kaffe og te for å komme seg gjennom mørketida, er det helt nødvendig å drikke nok vann for å opprettholde et bra energinivå. Er kroppen dehydrert kan den heller ikke fungere optimalt. Resultatet er ofte at man føler seg trøtt og energiløs.

Kom deg over dørstokkmila

Dørstokkmila kan virke ekstremt lang når man føler seg energiløs. Selv om det mange ganger er mest fristende å tilbringe dagen på sofaen, er det lurt å legge inn litt aktivitet. Daglig mosjon og trening gir blant annet overskudd og bedre søvn. Det behøver ikke nødvendigvis være snakk om flere timer inne på et treningssenter. En gåtur og litt frisk luft kan gjøre underverker! Er det skikkelig ruskevær ute kan du enkelt bytte gåturen med husarbeid eller en hjemmeøkt på stuegulvet. Det viktigste er at man får beveget kroppen på en eller annen måte. Litt er alltid bedre enn ingenting.

Skru på lyset

På vinteren liker mange å skape en lun stemning med dempet belysning og stearinlys. Er du en av de som synes mørketida er ekstra tung kan det være en idè å rett og slett skru på lyset. Lyset har nemlig stor påvirkning på døgnrytmen og energinivået vårt. Har du det lyst rundt deg vil kroppen også føle seg kvikkere og mer opplagt. Spesielt utfordrende er det kanskje å komme seg opp om morgenen. Såkalte “wake-up” lamper som gradvis øker i lysstyrke kan være et behagelig alternativ.

Prioriter godfølelsen

Ha fokus på det som gjør deg glad og det som gir deg den gode følelsen. Det kan for eksempel være å tilbringe tid sammen med gode venner og familie, se en fin film, dyrke en hobby, trene eller noe helt annet. Prioriterer du ting du selv synes er givende vil det gjøre deg både motivert og energisk i hverdagen.

PRØV CALANUS® OIL I DAG OG FÅ 56% RABATT

  • Norges mest potente omega-3
  • Bidrar til normal hjertefunksjon*
  • Bidrar til normal hjernefunksjon*
  • Omega-3 reduserer betennelse

Calanus® Oil

Prøv Calanus® Oil i 60 dager for kun 199,-

To CalanusOil esker

Motta deretter 2 esker annenhver måned til 229,- pr. eske.
Det er ingen bindingstid, og vi spanderer frakten!

To CalanusOil esker

Bestill Calanus® Oil

Checkboks logo

Trygg og sikker bestilling. Posten Norge leverer.

Checkboks logo

Leveres rett i din postkasse. Trygghetsgaranti.

Logo for trygg e-handel
Logo for Posten og Bring
Som sett hos: