Helhjertet inn for omega-3

En dame som holder en gutt

Vi går “helhjertet” inn i en oppgave. Vi “har hjerte for” noe eller legger “hjerte og sjel” i det. Når noe virkelig er viktig for oss, pumper hjertemuskelen godt. Hvordan tar vi vare på den viktigste muskelen i kroppen vår?

Uforutsigbarhet er livets natur og det eneste vi på mange måter er sikre på, er at vi lever akkurat nå. Kan vi egentlig gjøre noe selv for å påvirke helsa og livet vårt? Forskning viser at genetikken legger noen faktorer på bordet, miljøet kan komme innom å skape litt rabalder, tilfeldighetene har sin del av kaka, men vi kan også hjelpe kroppen og helsa vår en hel del.

Vi viser ofte stor omsorg og omtanke for familiens og venners helse, men hvor godt ivaretar vi egentlig vår egen?

Kroppens mekanismer og systemer jobber kontinuerlig med å opprettholde balanse og et velfungerende maskineri. Kolesterolet har eksempelvis den viktige oppgaven med å frakte fett i blodet. Samtidig utgjør kolesterolet viktige byggesteiner i celleveggene, i hormonene og i vitamin D. Av og til forhøyes mengden kolesterol i blodet. Den forhøyede mengden kolesterol betegnes som det dårlige kolesterolet.

Så lenge kroppen fungerer, gir vi den ikke særlig oppmerksomhet. Kjenner du deg igjen?

Høyt kolesterol skyldes at man får i seg mye mettet fett gjennom kostholdet, at man beveger seg for lite, at man er overvektig eller røyker. Risikoen for høyt kolesterol øker også med alderen. Det er faglig enighet om at høyt kolesterol er en viktig risikofaktor for utvikling av hjertesykdom og høyt kolesterol er dessverre blitt et folkehelseproblem. Over 300.000 nordmenn behandles årlig for hjerte- og karsykdommer.

Les også: Ny forskning viser 7-8 % bedret hjertefunksjon med «superomega»

Jevnlig aktivitet og bevegelse i hverdagen er godt for hjertepumpa og kolesterolet. Kolesterolet vil også få hjelp til å finne et balansert og riktig nivå når vi tilfører grønnsaker, frukt og bær, grove kornprodukter, belgfrukter som bønner og linser, fett fra oliven- og rapsolje, nøtter og avokado, fisk, magre meieriprodukter, kylling og andre magre proteinkilder i kosten vår.

Ofte kan mange enkle hverdagsgrep sammen – gi stor effekt

Omega-3-fettsyrene EPA og DHA inngår i kroppens cellemembraner og er viktige for at cellene skal fungere optimalt. Spesielt viktige er disse fettsyrene for et velfungerende hjerte- og karsystem. Studier har vist at omega-3 reduserer innholdet av triglyserider (fettstoffer) i blodet, noe som er en risikofaktor for hjertesykdom. Et inntak av marine omega-3-fettsyrer kan derfor være med på å redusere dødeligheten blant hjertepasienter.

Ettersom kroppen ikke greier å produsere EPA og DHA i tilstrekkelige mengder selv, trenger vi tilførsel av disse. Helsemyndighetene anbefaler et inntak av minimum 250 mg EPA + DHA per dag for å oppnå ønsket effekt. Du kan sikre inntaket av EPA og DHA gjennom å spise fet fisk, spise matvarer som er tilsatt EPA og DHA eller ta et godt omega-3-kosttilskudd.

Ren og naturlig omega-3 rett fra havet

Calanus® Oil er et rent og naturlig høykvalitets omega-3-tilskudd som inneholder EPA, DHA og en rekke andre omega-3-fettsyrer, samt vitamin D. Calanus® Oil er et kortreist produkt, skånsomt utvunnet fra raudåta som lever i det kalde og friske havet utenfor Nord-Norge. Ønsker du å gjøre noe godt for hjertet ditt, gjør som titusener av nordmenn, velg Calanus® Oil.

PRØV CALANUS® OIL I DAG OG FÅ 56% RABATT

  • Norges mest potente omega-3
  • Tilfører essensielle fettsyrer
  • Bidrar til normal hjertefunksjon*

Prøv Calanus® Oil i 60 dager for kun 199,-

To CalanusOil esker

(herav 39,80 i mva)
Motta deretter 2 esker annenhver måned til 229,- pr. eske.
Det er ingen bindingstid, og vi spanderer frakten!

To CalanusOil esker

Hent info fra 1881

KJØP NÅ

Checkboks logo

Trygg og sikker bestilling. Posten Norge leverer.

Checkboks logo

Leveres rett i din postkasse. Trygghetsgaranti.

Logo for Posten og Bring