I en hektisk hverdag hvor vi alltid ønsker å skulle prestere, er det lett å føle seg stresset og kanskje litt liten. Man føler gjerne at man ikke strekker til, og at ingenting er godt nok. Dette er helt vanlig, og heldigvis ikke umulig å gjøre noe med.

Stress kan føre til mye negativt, der i blant depresjon, søvnproblemer, høyt blodtrykk og forstyrrelser i stoffskiftet.

Med disse 7 punktene kan du minske stresset som henger over deg, å ta kontroll over livet ditt igjen.

 

1. Legg en plan for dagen din

Legg en plan for dagen din å prioriter hva som er viktigst. Ikke vær for ambisiøs, sett deg gjerne 2-3 mål for dagen. Det er mer enn nok. Ved å sette noen mål for dagen blir det lettere å mestre arbeidsoppgavene. På denne måten ser vi at ingenting er umulig å oppnå, så lenge vi tar et skritt av gangen.

 

PRØV CALANUS® OIL
I DAG OG FÅ 56% RABATT

Norges mest potente omega-3
Bidrar til normal hjertefunksjon*
Bidrar til normal hjernefunskjon*
Omega-3 reduserer betennelse

Calanus® Oil

2. Lytt til musikk

De aller fleste av oss verdsetter god musikk. Hva som defineres som god musikk er opp til deg å bestemme, men trolig vil du føle deg mye bedre hvis du lytter til musikk du liker.

Undersøkelser viser at å lytte til musikk kan være med på å redusere blodtrykket, hjerterytmen og angst. Dette kommer godt med når du føler deg stresset og ikke helt vet hva du skal gjøre. Kanskje det er på tide at du unner deg noen minutter med noen gode gamle klassikere for å lette på humøret?

 

 3. Beveg deg mer

Selv om du føler at det ikke er nok timer i døgnet til å legge inn enda flere aktiviteter på listen din, kan det være lurt å prioritere tid til fysisk aktivitet. Regelmessig trening reduserer stress og forbedrer helsen din. En 10 minutter lang gåtur kan være alt du trenger for å redusere stressnivået betraktelig.

 

4. «En god latter forlenger livet»

Når du ler produserer kroppen din endorfiner som er med på å få deg i et bedre humør. Men endorfinene er ikke bare humør-forbedrende, de styrker også immunforsvaret ditt. Du kan derfor med god samvittighet avtale å møte venner eller familie for en kveld fylt med latter. Husk, å ha gode venner og familie rundt deg er viktig for helsa, prioriter dem!

 

5. Kom deg ut

Som nevnt tidligere har du godt av regelmessig aktivitet. Om du kombinerer din daglige aktivitet med frisk luft ute i naturen, gir det ekstra gevinst. Å tilbringe tid ute i naturen motvirker depresjoner og stress. De ulike duftene som er å finne ute i naturen har en beroligende effekt på oss, og vil trolig hjelpe deg med å finne roen. Det er heller ikke uvanlig å føle seg litt ekstra inspirert når man kommer hjem fra en luftetur ute i naturen.

Dame som ligger på stranden og ser utover havet

6. Pust inn, pust ut

Når du føler deg stresset, stopp opp å trekk pusten. Lukk øynene, rett deg opp i ryggen og fokuser bare på å puste inn og ut i 5 minutter. Har du kanskje vurdert å meditere?

 

7. Reflekter over dagen din

Når den store stygge stemmen i hodet ditt forteller deg at du aldri oppnår noe, skal du bare finne frem skriveblokken. Skriv ned hva du har gjort i løpet av dagen, og hva du er takknemlig for. Dette kan hjelpe deg med å føle at du presterer noe, og vil trolig gi deg en bedre selvfølelse.

Reflekter over hva du oppnår. En seier er en seier, uansett hvor stor den var. Og husk, sett pris på de små tingene i hverdagen din. Dette er gleder som krever liten tid og er lettere å prioritere i en hektisk hverdag.

Forhåpentligvis sitter du nå igjen med noen tanker som vil hjelpe deg minske stresset i hverdagen din. Hva som vil funke for deg må du nesten finne ut selv, da det eksisterer ikke et fasitsvar som fungerer for alle. Lytt til kroppen din og kjenn grensene dine. Du kommer ingen vei ved å presse deg for langt uten noen pauser. Husk, du er bare et vanlig menneske.

*Bidrar til normal hjertefunksjon ved inntak av minimum 250 mg EPA+DHA per dag. Bidrar til normal hjernefunksjon ved inntak av minimum 250 mg DHA per dag.

Kilder:
http://www.webmd.com/balance/stress-management/stress-management-topic-overview
http://www.womenshealthmag.com/life/reduce-stress?fullpage=1
http://www.athleta.net/2011/02/23/reduce-stress-in-the-great-outdoors/

Prøv Calanus® Oil i 60 dager for kun 199,-

To CalanusOil esker

Motta deretter 2 esker annenhver måned til 229,- pr. eske.
Det er ingen bindingstid, og vi spanderer frakten!

To CalanusOil esker

Bestill Calanus® Oil

Checkboks logo

Trygg og sikker bestilling. Posten Norge leverer.

Checkboks logo

Leveres rett i din postkasse. Trygghetsgaranti.

Logo for trygg e-handel
Logo for Posten og Bring