bilde av dame ved skrivebord

Strømmen av oppgaver og forpliktelser i et moderne samfunn med høyt tempo kombinert med et endeløst informasjons- og oppmerksomhetspress kan fort bli så krevende at det tapper deg for energi og overskudd.

Her er noen tips til hvordan du kan få bedre konsentrasjon og hukommelse i en hektisk hverdag:

 

1. Prioritering

Hver dag, hele dagen roper informasjonssamfunnet etter din oppmerksomhet. De forskjellige gjøremålene står i kø. De fleste har kjent på tidsklemma. Det skal tid til alt, samtidig som stadig mer skal presses inn. Vi opplever at tiden går raskere, men døgnet består fortsatt av 24 timer. Stress avler glemsel. Prioritér det du har overskudd, tid og lyst til. Da er du også mer deltagende og tilstede.

 

2. Fokus

Alle opplever fra tid til annen at enkelte ting MÅ gjøres, selv om en egentlig ikke har lyst, selv om oppgaven er kjedelig. Da kan det fort være slik at du begynner å tenke på andre ting. Dette er en ypperlig anledning til å trene konsentrasjonsevnen. Fokusér på oppgaven din. Konsentrer deg. Vend all oppmerksomhet tilbake til det du i utgangspunktet skulle gjøre.

PRØV CALANUS® OIL
I DAG OG FÅ 56% RABATT

Norges mest potente omega-3
Bidrar til normal hjertefunksjon*
Bidrar til normal hjernefunksjon*
Omega-3 reduserer betennelse

Calanus® Oil

 

3. Hvile og restitusjon

Uten unntak er det slik at absolutt alle trenger søvn. Det lønner seg ikke å kutte ned på tiden som går med til søvn for å rekke mer. Mangel på søvn fører til redusert oppmerksomhet og korttidshukommelse. Konsentrasjon og læringsevne svekkes. Barn bør sove minst 9 timer hver dag og voksne har behov for 7-8 timer søvn. Med nok søvn er du «oppladet», skjerpet, uthvilt og klar for en ny dag.

 

4. Trening

Trening er sunt og godt for kropp og sjel. Med regelmessig fysisk aktivitet får du mer overskudd og energi i møte med hverdagen. Trening fører til bedre blodgjennomstrømning, også å til hjernen, hvilket gir mer effektive nervesignaler.

 

5. Hjerneøvelser

Hjernen har også godt av trening. Hjernen tilpasser seg de utfordringene som vi gir den. Med hjernegymnastikk i form av mentale utfordringer dannes det nye koblinger mellom hjernecellene slik at den fungerer raskere og bedre.

 

6. Meditasjon

Du kan også konkret trene på å øke konsentrasjonsevnen. Alle former for meditasjon og oppmerksomhetstrening vil forbedre denne evnen.

 

Bilde av mann som jogger

7. Måtehold med alkohol

Alkohol hemmer et område i hjernen hvor hukommelsen lagrer informasjon. Alkohol reduserer også søvnkvaliteten.

 

8. Spis regelmessig

Mangel på næring svekker hukommelsen. Hold et jevnt blodsukkernivå og spis regelmessig.

 

9. Sunt og godt kosthold

Et sunt og godt kosthold er avgjørende viktig for at hele kroppen skal få tilgang på alle de byggesteinene som den trenger for å fungere optimalt.

Omega-3 er essensielle flerumettede fettsyrer som er avgjørende viktig for kroppen og den fysiske og psykiske helsen vår. Den vegetabilske fettsyren ALA og de marine fettsyrene EPA og DHA er de tre viktigste fettsyrene for oss mennesker og disse bidrar til at cellene i kroppen fungerer optimalt.

Bilde av Clanus Oil eske
Helsedirektoratet anbefaler i sine kostråd å ha et tilstrekkelig inntak av omega-3 året rundt, fordi kroppen har god nytte av disse fettsyrene. Ved et trofast og jevnt inntak av omega-3 vil man oppnå alle de positive sidene som de essensielle fettsyrene gir hjerte- og karsystemet, leddhelsen, hjernen og huden vår. Kroppen vår har ikke et lager av omega-3 som vi kan tære på, og den kan heller ikke produsere nok selv. Derfor er vi selv ansvarlig for å gi kroppen vår en jevn tilførsel av de sunne fettsyrene året rundt.

Omega-3 bidrar til å opprettholde god funksjon av hjernen og nervesystemet, herunder synsfunksjoner og mentale funksjoner som læring, humør og hukommelse.

Calanus® Oil er ansett å være Norges beste kilde til omega-3-fettsyrer, og i sin form naturens mest konsentrerte form for energi. Oljen blir i dag omtalt som en ny generasjon omega-3 som blir høstet og produsert i Nord Norge, med en unik sammensetning som gjør at fettsyrene tas opp langt mer effektivt enn fra andre omega-3-produkter. Det er derfor ikke uten grunn at Calanus® Oil omtales som kortreist «superomega».

Den gunstige virkningen oppnås ved et daglig inntak av 250 mg DHA.

Prøv Calanus® Oil i 60 dager for kun 199,-

To CalanusOil esker

Motta deretter 2 esker annenhver måned til 229,- pr. eske.
Det er ingen bindingstid, og vi spanderer frakten!

To CalanusOil esker

Bestill Calanus® Oil

Checkboks logo

Trygg og sikker bestilling. Posten Norge leverer.

Checkboks logo

Leveres rett i din postkasse. Trygghetsgaranti.

Logo for trygg e-handel
Logo for Posten og Bring